Saturday, July 12, 2014

TRAVEL ║ Lissabon, day 1.

IMG_6995 copy IMG_6931 copy IMG_6971 IMG_6925 copy IMG_7144 copy
Een snelle, korte samenvatting in beelden van mijn eerste dag in Lissabon!

Na een snelle vlucht (waar ik van begin tot eind heb geslapen), een lange wandeling over het vliegveld van Lissabon (dat voor m'n gevoel eindeloos leek door te gaan) en een taxiritje, ben ik eergisteren rond een uur of 4 lokale tijd (uurtje vroeger dan in Nederland!) aangekomen in het hotel.

Broertjelief en vaderfiguur hadden gelijk een topverdeling, wat erin resulteerde dat zij het kingsize bed hebben en ik kreeg, naja het bovenstaande bedgeval.
Ah joh, ik klaag (nog) niet, ik ben in Lissabon en het is intens genieten!
Want - zonder overdrijven - Lissabon is nu al een van de leukste steden waar ik ooit ben geweest, het is liefelijk, mooi en vooral erg romantisch (althans, dat maak ik ervan, het is alsof je je lievelings romantische film binnenloopt)!
Ik ben in mijn 21-jarig bestaan in veel landen en steden geweest, maar dit is werkelijk waar prachtig!
Zoals jullie zien heb ik ook alvast een mooie jurk gevonden, gewoon eventuele inspiratie voor een toekomstige bruiloft. Of een feest. Het is gewoon een mooie jurk. Punt.

Omdat we pas de stad in gingen na het eten - zoals je kunt zien had ik een heleboel pret bij het eten van een traditioneel Portugees gerecht 'Codfish with cream'; het deed me denken aan een aardappelpuree van vis met fanatiek veel wortels - , waren de meeste winkeltjes al aan het sluiten en hebben we vooral rondgeslenterd door de mooie straten. We hebben even gekeken wat er allemaal is, wat er te beleven valt en waar we aankomende dagen heen willen. Zo ben ik het (gisteravond gesloten) Museu do Design e da Moda al tegengekomen en heb ik besloten daar zeker langs te gaan. Op het einde van de dag waren we via een enorm lief straatje - die ik in een volgende post zal bespreken - een bergje opgeklommen (ja echt geklommen, want Lissabon heeft bijzonder veel heuveltjes, bergjes en andere Mount Everst-waardige hellingen) waarbij je het bovenstaande, geweldige uitzicht hebt over de stad. De zon was onder aan het gaan en met een zacht briesje was er een bruiloftsfeest gaande op de berg. We hebben er een drankje gegaan (nee, niet op de bruiloft) en hebben vervolgens een taxi teruggenomen naar het hotel.

Onze eerste dag was een mooie dag, ik ben nu al blij dat we hier zijn!
Gister zijn we op een hop-on-hop-of-bus gegaan en je begrijpt dat dat dus weer een dag vol ervaringen is geweest...

Follow me on:

6 comments:

demi van de liefvoort said...

Wat ziet het er mooi uit allemaal! En vooral die onderste foto is prachtig. Nog veel plezier verder (:

Livia Lingerous said...

Ik woon zelf in Portugal en vind Lissabon ook heel erg mooi!

GLAMOURMOES said...

Lissabon lijkt me erg mooi! Veel plezier nog!

fran said...

very nice!
kisses

see my new look if you can!

NEW OUTFIT IN MY BLOG: ESPADRILLES FOR A WALK

Malu Swartjes said...

wat een mooie fotos! Lijkt me zo'n gave stad! :)
xx
The Stylish Confessions

Roshelle | Life Of Roshelle said...

Die foto van jou is superleuk!